MENTÁLHIGIÉNÉS LELKIVEZETÉS 2 RÉSZ

A fentieket tekintetbe véve, mindezen okokért helyez a
keresztény-katolikus nevelés is hangsúlyt arra, hogy a gyermek megtanulja a
beilleszkedési módokat a családjában és az iskolában a szocializáció folyamán,
hogy majd megvalósítsa növekedő életfeladatait, védje és erősítse az énképét. A
keresztény-katolikus iskolában a lelkivezetés, igyekszik a kamasznál a
kortárscsoporti hatást (dohányzás, alkohol, drog, promiszkuitás)
visszaszorítani, és a hatékony kommunikációt elősegíteni, hogy a feszültséget
és izolációt oldja és az önkifejezést
más módon segítse. A mentálhigiéné, a kortárscsoporti hatást, az iskolai
felvilágosító-megelőző előadásaival, programjaival kívánja megoldani. Mindkét
módszer jó, hasznos, kívánatos, és kiegészítik egymást, pl. a
mozgásprogramokkal, kirándulási kultúra újraélesztésével, kerékpározás
támogatásával, mozgásmotiválással, élelmezéstudományi előadásokkal,
tanácsadással túlsúlyban szenvedőknek, játékos mozgással stb. A vallásos és
világi programok, közösséget teremtenek, kapcsolatokat alakítanak ki, megelőzik
a serdülőkori depressziót, kezelik az életspecifikus identitásproblémát, a
gyereken át, még hatással vannak a szülőket bevonva az esetleges családi
krízisekre is. (A cikk szakmai része,
BUDA BÉLA : A lélek közegészségtana,
Animula kiadó Bp 2004, - című könyve alapján íródott.)