Jézus hív
Krisztus szeretne veled találkozni! Kíváncsi rád, vár téged, vágyik rá,
hogy beszélgessetek ! Felhívást tesz közzé („hírdetést ad fel”): Jöjjetek
hozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és terhektől roskadoztok, nálam
enyhülést találtok. A Messiás meghív, felkínálja a barátságát, itt van a
világban, a „civil szférában”, az eucharisztiában.
Jézus barátkozni akar veled ! Bármikor találkozhatsz vele az áldozásban.
Az eucharisztia kenyere és bora, átminősül a lényegében, ételből, a feltámadt Krisztus testévé és vérévé. A
kenyér és a bor, a Megváltó testének és vérének a képei, ez egy szentségi jel, mely jelenvalóvá teszi a
keresztáldozat valóságát, mely elhozta a világnak az üdvösséget. A Messiás, olyan figyelmes
az emberrel, hogy mindenki számára elérhetővé
tette magát az áldozásban, párbeszédre lép velünk, közösségre akar lépni velünk. Jóság és szeretet árad ebből a
tettéből is Krisztusnak, meg akar erősíteni
minket, testileg-lelkileg. Testileg a táplálék által, lelkileg az átváltozott
eucharisztia által. Kettős energiaforrás
tehát számunkra az oltáriszentség, melyben nemcsak találkozunk Jézussal, hanem be is fogadjuk Őt a szentséggel. A
–lelki- táplálékkal, belső életelvünkké válik Krisztus, követjük Őt. Az élet
kenyere belsőleg megújít, boldogít. Spirituális éhségünket, szomjúságunkat
oltja, tölti be az eucharisztia.
Krisztus jelenléte az eucharisztiában valóságos, de szentségi,
tehát rejtett, mégis felismerhető. Jelekbe öltözött jelenlét
ez, a dicsőségben élő Jézus, itt van köztünk az eucharisztiában. Megadta az
Üdvözítő a hatalmat a papoknak, hogy a Szentlelket
lehívják, hogy jelenvalóvá tegyék a
szentségben a jelenlétét. Az eucharisztia, Krisztus szeretet-kiáradásának a
csúcspontja. Feltámadása után, az oltáriszentség formájában maradt az emberekkel.
Jelenlétét a kenyér és a bor fejezi ki.
Az eucharisztia közösséget teremt a Megváltóval, és a többi áldozóval is,
így leszünk Isten népe, a szeretet kötelékében, mely szeretetnek az
oltáriszentség a forrása. Isten szeretné, ha minden hívő, minden ember úgy
szeretné egymást, mintha igazi jó testvérek
lennének, mintha az egész emberiség, egy meghitt, őszinte család lenne. Ebben a közösségben már nem az egyéni energiájukból
élnek az emberek elkülönülve, hanem az isteni kegyelem lelki energiájából. Az áldozók, átadják a Krisztus által kiváltott
szeretetet, egységet, a többi embernek. Egzisztenciális
életelvünkké válik a szeretet. Tökéletesít
minden egyes hívőt, ezáltal az egyház spirituális szervezetét. Az összegyűlő
család, általában jóhangulatban elfogyaszt egy közös étket. Erre rímmel az
eucharisztia vétele is. Az áldozás szentsége, megjeleníti és létrehozza a
keresztények egységét. Az élelem bejut az emberbe, megeszi az ember, egyesül az
emberrel a táplálék. Jézus is eggyé akar válni a hívővel. Közösségre lépünk
Krisztussal. Életté válik az étel, örök életet kapunk a Megváltótól. Jézus
megsokszorozza és szétosztja önmagát
az eucharisztiában.
Az egyházban kialakított közösség hierarchikus, de mindenki feladata az apostoli szolgálat, a szeretet
lendületével. Ez a közösség meghitt és imádságos,
a világ életéért hozza meg az áldozatát. Az emberi együttélésnek az
eucharisztia által, egyesítő, transzcendens
ereje van. Az együttélésnek az egyház kellő erkölcsi erőt ad, az összetartozás szabad lesz, tudatos, szilárd, boldog. Az egyház
példát mutat a spiritualitásra,
erényes életre, kegyelmi állapotra, belső összeszedettségre. Az együttélés az
egyház által hiteles, az egység életerős, a lelki élet ápolása által.
A lelki életet ápoljuk a lelki olvasmányok által, ima, lelkiismeret
vizsgálat, szentségimádás, szemlélődés által, továbbá, hogy kerüljük el a
világi javakhoz való ragaszkodást, mert ezek megakadályozzák a belső
összeszedettséget, és az imaéletet.