A hivatásról
Feltetted már magadnak a kérdést, hogy: Mi szeretnél lenni?, nem szakmákra gondolok itt, hanem egy ilyen egyszerű, kézenfekvő dologra: Jó ember szeretnél lenni? Van valami terved magadról, a jövődről?
Istennek, van egy terve rólad !
Megkérdezted Őt efelől? Isten hív egy életútra… A hívás, a keresztény élethivatásra szól, melynek elfogadása vagy elutasítása, lehet kifejezett-explicit, vagy rejtett-implicit. A hívás elfogadása vagy nem fogadása, sorsdöntő, de nem egyetlen döntés, hanem az állásfoglalás fokozatosan érlelődik meg, tettekben mutatkozik meg.
Az ember, szabadon válaszol Isten hívására, élete szituációiban, döntési helyzeteiben, az erkölcsteológia ezt szituált szabadságnak hívja. A Teremtő, előmozdítja az ember szabadságát a kegyelemmel, hiszen a Kegyelem Lelke, a Szabadság Lelke is (2 Kor 3,17). Önállóbbá teszi az embert a kegyelem, hogy megvalósíthassa önmagát a jó választása által.
Az ember kibontakoztathatja önmagát a saját maga és a mások javára, a Törvény (Tízparancsolat) ebben a folyamatban a szabadság használatának az útjelzője. A kibontakozó személyiséget gátolják a rossz szokások, káros szenvedélyek. De Isten, ismer minden embert személyesen, egyértelműen tudja, hogy kinek, milyen a természete, örül, ha javul az ember, szeret mindenkit Isten, feltétel nélkül. Isten tud rólad, ismer, szeret!
Az Izrael és Jákob szavakat, helyettesítsd be a neveddel a következő idézetben, mert az terád –is- vonatkozik ! Iz 41,8: „És te, Izrael, én szolgám, Jákob, akit választottam barátomnak…” Isten tehát, a barátjának választott téged ! Amikor olvassuk az ehhez hasonló és más szentírási részeket, latolgassuk, képeljük el, hogy Isten, személyesen hozzánk szól, hiszen ez így is van. Isten, mint édesapa, és mint édesanya is, személyesen szeret téged. Így beszél hozzád. Iz 43,1 : „Ne félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak, az enyém vagy. Drága vagy a szememben…és szeretlek.” Az Atya szeretné, ha mélyen megtapasztalnád a szerető gondoskodását. A keresztségben Isten gyermeke lettél, Isten úgy szeret, ahogy vagy, adottságaiddal, gyengeségeiddel együtt.
Az Atya azonban proaktív-vagyis szeretne irányítani is téged (ha engeded, mert meghagyja a szabad akaratodat), szeretne téged az ő Fiának képmására formálni. Lehet, hogy volt olyan eset az életedben, vagy időszak, amikor hűtlen lettél az Úrhoz, és visszatekintve, számodra is döbbenet az, amiket elkövettél. Ezt mondja neked erre a szituációra az Aty. Jer 31,1-14 : „…örök szeretettel szerettelek, azért megőriztem irántad irgalmasságomat…” Oz 11,1-9 : „…olyan voltam hozzájuk, mint aki, arcához emeli a csecsemőt.”
Az apostolkodással kapcsolatban írhatjuk, hogy az agapé görög szó evangéliumi jelentése szerint, törődő szeretet értelmű, azt az érzést, azt a tettet fejezi ki, amikor valaki, a felebarátja javát keresi, és ezért hajlandó cselekedni, vagy lemondani valamiről, ennek érdekében, egyszóval, áldozatkész a személy. A szeretetteljes személyes odafordulás, minden ember életében fontos, senki sem élhet nélküle. Személyes szolgálatban tenni a jót, a felebaráti szolgálatot akkor sem szabad abbahagyni, amikor látszólag nincsen eredménye. Apostolkodásnak is nevezhetjük ezt a magatartást, minden embernek a küldetése az, hogy az Isten által teremtett világ tökéletességét, ismét felragyogtassa.
Jézus, akinek teljhatalma van, már mindent megbocsátott neked, már a kereszten megfizetett minden vétkedért, felkelhetsz a bánat, a szégyen miatti bénultságodból és szabad lehetsz a boldog életre. Jézus az élet ura, aki neked akarja ajándékozni az élet teljességét, a tökéletes boldogságot, itt a földön és a mennyben is, ezért vérzett, kínlódott a kereszten. Krisztus, minden tapasztalatot az életben, a javunkra akar fordítani. Ha önmagunktól elégtelennek, képtelennek érezzük magunkat egy helyzet megoldására, kérjük a Szentlélek segítségét, iránymutatását. Keresztelésed, bérmálkozásod óta a Szentlélek benned lakik, próbálj meg belőle élni, hogy az erejéből gyümölcsöt hozz, ami a szeretet, öröm, béke, türelem, kedvesség, jóság, hűség, szelídség, szerénység, önmegtartóztatás, tisztaság. Úgy élünk a Szentlélekben, hogy kérjük a hitünk növekedésének kegyelmét, hogy gyümölcsöt hozhassunk a világért, az egyházért. Gyümölcsöt hozni azt jelenti, folytatjuk, amit Jézus tett, hírdetni az örömhírt, gyógyítani, részvéttel lenni a rászorultak iránt.
Jézus fog rajtunk keresztül működni, használ minket. Isten szeretetének a célja, a Szentlélek működésének a célja, hogy minden embert haza hívjon a mennybe, minden ember üdvözülhessen, ezért váltott meg minket Krisztus.